Новини

Онлайн-комунікації громади: основні інструменти та особливості їх застосування

28-01-2019

На початок 2019 року в Україні створено 873 громади. Реформа децентралізації триває, а її інформаційна підтримка сприяє розумінню населення і самих органів місцевого самоврядування нових повноважень та  відповідальності  за розвиток території. Реалізація реформи тісно пов’язана із впровадженням нових підходів та принципів управління, зокрема, відкритого управління та е-урядування як його складової.

Для багатьох органів місцевого самоврядування використання онлайн форм комунікації є новим та незвичним. Через відсутність системи навчання фахівців ОМС сучасним засобам комунікації, брак досвіду використання онлайн каналів поширення інформації офіційні сайти громад, їхні сторінки у соціальних мережах є малоінформативними.

Ми підготували рекомендації, що допоможуть громадам використовувати більше потенціалу в онлайн просторі.

Почнемо з ознайомлення зі словами, які часто використовують майстри соціального медіа-маркетингу:

Контент – інформаційне наповнення сайту/сторінки, включає в себе тексти, графічні, аудіо та відеоматеріали.

Цільова аудиторія сайту/соціальних медіа – група осіб в інтернет просторі, на яку спрямована розміщувана інформація.

Хештег – ключове слово або декілька слів, що слідують після знаку #. Використовується в соціальних мережах з метою пошуку повідомлень по темі або змісту.

Тож, на сьогодні два найпоширеніших канали онлайн-комунікації громад – це веб-сайт і сторінка у Facebook. Розглянемо детальніше кожен із них.

Канал: веб-сайт громади

Особливості: формат викладення інформації офіційний, користувач виступає у ролі читача

Рекомендації:

1. Дотримуйтесь прописаного на законодавчому рівні Порядку функціонування веб-сайтів органів виконавчої влади

З цією рекомендацією краще «познайомитись» ще до створення сайту, адже документ регламентує структуру сайту, спеціальні можливості, що мають бути доступними тощо.

2. Приділіть увагу візуальній стилістиці

Добре, якщо у громади вже є свій логотип та корпоративні кольори, інші брендовані візуальні атрибути. Все це можна та потрібно використовувати при оформленні сайту. Якщо бренд громади ще не сформований, як мінімум, потрібно визначитись зі стилем та розміром шрифту для публікацій, продумати кольорову гаму та стилістику, яка буде спільна для всіх інформаційних продуктів. Це допоможе зробити інтерфейс та наповнення сайту узгодженим між собою, приємнішим для сприйняття.

Візуальні атрибути стилю, такі як логотип, потрібні для масштабування впізнаваності громади.

3. Додавайте актуальні повідомлення

Оптимальна кількість новин на сайті – 10 на тиждень. Новини можуть бути різного характеру: інформування про події / заходи, що відбудуться у громаді найближчим часом; інформування та фотозвіти з заходів, що відбулись; повідомлення, що стосуються не лише ОТГ, а і району / області / країни.

4. Регулярно оновлюйте документи, розміщені на сайті

Одне з перших правил – якщо є розділ, він має бути наповнений інформацією або містити повнотекстовий документ, який можна завантажити (чи посилання на нього). Частина документів, що є періодично оновлюваною (наприклад, бюджет, плани соціально-економічного розвитку, рішення та ін.) необхідно додавати на сайт по мірі їх появі.

5. Зробіть вкладку «Контакти» максимально інформативною

Перевірте актуальність вказаних телефонів, адреси електронної пошти, додайте мапу проїзду. Не забувайте оновлювати інформацію про посадових осіб, коли відбуваються кадрові зміни.

Якщо на сайті є форма зворотного зв’язку, обов’язково необхідно, щоб на запитувану інформацію відповідали. Навіть, якщо повідомлення носить образливий характер, необхідно на нього відповісти конструктивно: найкращій спосіб це зробити – запросити автора до діалогу, залишивши емоції спільно знайти шлях вирішення проблеми!

6. Публікуйте контент з урахуванням інтересів цільових груп

Цільовими групами сайту ОТГ є населення, представники місцевого бізнесу та зовнішні суб’єкти – інвестори. Подбайте про те, щоб кожен користувач сайту міг з легкістю знайти потрібну йому інформацію!

Для населення актуальними будуть повідомлення про різні аспекти життя в громаді – від публікацій побутового характеру (наприклад, про ремонтні роботи мереж водопостачання з якими можуть бути пов’язані планові відключення подачі води) до змін в економічному та політичному житті.

Підприємцям буде цікаво ознайомлюватись із новинами про податки, отримувати інформацію про гранти на розвиток малого і середнього бізнесу та інші можливості.

Для інвесторів не слід обмежуватись інвестиційним паспортом, оновлюйте та публікуйте інформацію про нові можливості. Отримали від держави у власність громади землі? Розкажіть про це на сайті! Є вільні приміщення, що можуть бути надані в оренду? Надайте розширену інформацію про них: площа, місце розташування, комунікації, призначення (або для чого використовувалось раніше), логістичні умови, тощо.

Канал: сторінка в Facebook

Особливості: слугує додатковим до офіційного сайту каналом інформатизації населення, за своєю специфікою більш неформальний, діалогічний; потребує урахування того, що користувачами соціальних мереж є люди молодшого і середнього віку.

Рекомендації:

1. Для представлення громади у Facebook краще вести сторінку, а не групу

На перший погляд відмінність групи і сторінки здається неважливою, але, розміщуючи першу публікацію стає очевидним, що вона публікується з прив’язкою авторства до персональної сторінки користувача. Це означає, що автор публікації є персоніфікованим, тобто, все, що розміщено під його ім’ям сприймається як його власна позиція. Коментарі і критика також буде спрямована у його бік. Використання ж сторінки дає можливість публікувати дописи від громади (якщо сторінка названа відповідно).

2. Відмовтесь від дублювання дописів з сайту громади на сторінку

Якщо інформація вкрай важлива – зробіть репост з офіційного сайту на сторінку. Це, по-перше, підвищить відвідуваність сайту, по-друге, звільнить вас від зайвих операційних дій.

Цільова аудиторія сайту і сторінки різна за соціально-демографічними характеристиками, вони по-різному сприймають інформацію, тож, подача також повинна відрізнятися. Це стосується як стилістики тексту, так і візуального оформлення.

3. Звільніть сторінку від великих текстів

У соціальних медіа великі тексти погано сприймаються. Намагайтеся максимально коротко викласти основну сутність. Якщо текст все одно великий – структуруйте його за допомогою абзаців, відступів, виділення головного тексту, використовуйте маркери.

4. Використовуйте візуальну графіку

Супроводжуйте розміщення текстових публікацій тематичною картинкою, в ідеалі – замінюйте довгі описи на інфографіку. Наприклад, при звітуванні надходжень і видатків за квартал чи рік подайте інформацію не таблицею, а діаграмою. Слідкуйте, щоб вона була зрозумілою та зчитуваною.

5. Скажіть інтерактивності так

Напевно, ви чули про хештеги та теги. Сторінка у Facebook – саме те, де їх слід використовувати. Згадуєте у дописі людей чи організації, що зареєстровані у Фейсбуці? Перед тип, як писати ім’я людини чи назву організації використайте символ @. Це дозволить зробити пряме посилання на сторінку згадуваного. У кінці публікації додайте хештег - в ньому може бути #назвавашоїгромади або щось тематичне, наприклад, #деньсоборності. Важливо! Між хештегами потрібно робити відступи, щоб вони відображались корректно: #громада #деньсоборності2019 #свято.

6. Розповідайте про події громади з фото

У використанні на сторінці фото з заходів є два безперечні плюси – учасники заходу знайдуть себе на фото, а ті, хто не мав можливості брати участь, побачать, як усе відбувалось і наступного разу не пропустять подію.

Сподіваємось, наші поради допоможуть вашій громаді з легкістю опанувати онлайн-комунікації!

Ми відкриті до ідей та партнерств! Якщо Вас цікавить розвиток громади, налагодження взаємодії між органами місцевого самоврядування та громадськістю, дзвоніть +380 97 7213496 або пишіть gromada@mlsgroup.com.ua.

Підсумки за рік: Запорізька область у цифрах

2018-12-28

Короткий статистичний огляд Запорізької області за 2018 рік

Основні способи маніпуляції політичними рейтингами

2018-11-28

Команда компанії MLS group у розпал виборчої кампанії вирішила продемонструвати маніпулятивні технології, які можуть бути викори